Cílem výzvy je rozvoj environmentálního vzdělávání a výchovy u předškolních dětí a žáků základních škol s vyšším využíváním kontaktu s přírodním prostředím.
Byla provedena úprava zahrady na ploše 250 m2, bylo nainstalováno sedm objektů - venkovní učebna, záhony s kompostérem nebo dřevěné lávky, a uspořádáno pět participačních aktivit, na nichž se přímo podílely i děti - například vybudováním živého proutěného tunelu nebo hmyzího domečku.
Byl splněn základní záměr celého projektu - nevyhovující zahrada byla přetvořena na přírodní učebnu a hřiště.
Díky realizaci projektu tak mohla začít aktivní výuka v přírodním prostředí s koncepcí vycházející ze strategie Školního vzdělávacího programu. Ekologickým přínosem je zde upevňování citových vztahů dětí k rodině, přírodě, okolí a k životnímu prostředí vůbec - děti chápou lépe svět kolem nás, jsou vedeny k sounáležitosti s místem a děním.
Významným ekologickým přínosem je to, že díky venkovní učebně se dětem přibližuje příroda, je v nich vzbuzována touha po poznání a budován přirozený kladný vztah k přírodě. Děti se také učí přírodu chránit - zahrada umožňuje dětem objevovat, zkoumat a prožívat skutečný svět. Preferuje přímou zkušenost pro získávání poznatků, dovedností a návyků. Děti mají dostatek pohybu, navíc venku v přirozeném prostředí. Zahrada je tedy po realizaci projektu smysluplně využívána k ekologické výchově a vzdělávání dětí, díky čemuž získávají praktické poznatky o přírodních dějích. Projekt je dlouhodobě využitelný a udržitelný.
Redakčně upraveno.
Zdroj: Zpravodaj města Uherské Hradiště
Zdroj fota: pixabay.com